Nowe trendy w konsumpcji na rynku kawy

Słowa kluczowe: megatrendy, megatrends, trendy konsumenckie, consumer trends, trendy na rynku żywności i napojów, trends on the food and beverages market, trendy produktowe, product trends, rynek kawy, coffee market.

Abstrakt

Celem artykułu jest przybliżenie trendów w konsumpcji, które oddziaływają obecnie lub będą oddziaływać w perspektywie 2-5 lat na zachowania konsumentów kawy. Artykuł ma charakter teoretycznych rozważań wspartych analizą materiałów źródłowych. Przedstawione w nim zostały główne megatrendy, trendy konsumenckie oraz trendy produktowe obserwowane na rynku kawy. Opisano w nim także relacje zachodzące między wymienionymi zjawiskami a zachowaniami konsumentów. Przeprowadzona analiza zgromadzonych danych pozwoliła stwierdzić, że główne trendy determinujące zachowania konsumentów to naturalność i zrównoważony rozwój, zdrowie i zdrowe odżywianie, wielozmysłowe doświadczenia, wygoda, digitalizacja oraz indywidualizacja. Producenci i sprzedawcy kawy wychodząc naprzeciw tym trendom, będą również chcieli sami uzyskać wpływ na wybory i preferencje konsumentów kawy wspierając i rozwijając takie trendy produktowe jak: czas kawy rzemieślniczej, epoka lodowcowa – kawy parzone na zimno, kawy gotowe do spożycia, łączenie marek dla większej przyjemności, kawa wygodna w formacie premium, czas super kawy czy świat inteligentnych automatów.

Downloads

Download data is not yet available.
Opublikowane
2019-12-16
Jak cytować
Maciejewski, G., & Mokrysz, S. (2019). Nowe trendy w konsumpcji na rynku kawy. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (22(71), 132-144. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2019.22.71.31