Wybrane przedsięwzięcia współdzielonych przez współczesnych konsumentów usług transportowych. Wyniki badań

Słowa kluczowe: zachowania konsumentów, współdzielenie usług i/lub produktów, ekonomia współdzielenia, przedsięwzięcia współdzielenia usług transportowych z rynku polskiego, studia przypadków, rezultaty badań i rekomendacje.

Abstrakt

Celem głównym opracowania było omówienie przykładów współdzielenia przez współczesnych konsumentów usług transportowych z rynku polskiego jako przejawu zastosowania idei ekonomii współdzielenia. Wychodząc od istoty uwzględnianej koncepcji i/lub modelu gospodarki, dokonano przeglądu dotychczasowych badań i wybrano obiekty do badań własnych autorów opracowania. Zastosowano metody studiów przypadków i ankietę internetową. W szczególności objęto analizą przedsięwzięcia oferowane pod markami Traficar, Uber i Wavelo. Przeprowadzone badania umożliwiły zidentyfikowanie uwarunkowań oraz zalet i wad tego typu praktyk rynkowych. Pozwoliły także na wypracowanie pewnych rekomendacji dla marketerów zainteresowanych metodycznym wdrażaniem współdzielenia usług i/lub produktów.

Downloads

Download data is not yet available.
Opublikowane
2020-06-10
Jak cytować
Tarczydło, B., Kondak, A., & Konior, A. (2020). Wybrane przedsięwzięcia współdzielonych przez współczesnych konsumentów usług transportowych. Wyniki badań. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (23(72), 222-236. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2020.23.72.18